Pozycjonowanie to jeden z najważniejszych czynników, który wpływa na liczbę odwiedzających daną stronę internetową. Na pozycjonowanie składa się wiele działań, których efektem jest wzrost pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania w Google bądź innej przeglądarce. Niestety, brak odpowiedniego przygotowania oraz strategii może spowodować, że pozycjonowanie wcale nie przyniesie pozytywnych efektów w krótkim czasie. W poniższym artykule wyjaśniamy, jakich błędów nie powinno się popełniać w przypadku pozycjonowania. Zapraszamy do lektury.
Spis treści
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej to ogromna kategoria działań, których podstawowym celem jest oczywiście poprawa widoczności oraz pozycji witryny w wynikach wyszukiwania w Google bądź innych przeglądarkach. Na pozycjonowanie składa się m.in. pozyskiwanie linków zewnętrznych (z angielskiego link building), systematyczne publikowanie treści wysokiej jakości zawierających słowa kluczowe, bieżąca optymalizacja kodu źródłowego witryny, inwestycja w responsywną wersję strony internetowej oraz ograniczenie ryzyka występowania błędów technicznych podczas korzystania z witryny.
Wydawać by się mogło, że działania w zakresie pozycjonowania można prowadzić z sukcesem samodzielnie. Jest to możliwe, jednak najlepiej jest powierzyć to fachowcom, np. z firmy Funkymedia, o której można więcej dowiedzieć się na https://funkymedia.pl/marketing/seo/pozycjonowanie-lodz. Wówczas szanse na to, iż nasza strona szybko znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, będą zdecydowanie wyższe.
Pozycjonowanie – jakich błędów nie popełniać?
Jakich błędów powinny wystrzegać się osoby inwestujące w pozycjonowanie? Przede wszystkim należy stanowczo unikać publikowania treści o niskiej jakości. Absolutnie zabronione jest kopiowanie treści od konkurencji, ponieważ tego rodzaju działania są bardzo surowo karane przez Google. Kolejna sprawa to nieodpowiednia strategia w zakresie linków zewnętrznych. Pozyskiwanie wyłącznie linków niskiej jakości nie jest dobrym rozwiązaniem i może nie przynieść wielu wymiernych efektów. Poważnym błędem jest także brak korzystania z meta-tagów.
Źródło: Artykuł sponsorowany