Słodka papryka i pietruszka to naturalne źródła witaminy C

Co zawiera dużo witaminy C?

Naturalna witamina C to nasza tajna broń w walce o odporność organizmu. Jest także skutecznym antyoksydantem, który zapobiega procesom starzenia się, ma również działanie antynowotworowe. Witamina C występuje przede wszystkim w owocach i warzywach, wystarczy zatem wzbogacić dietę o odpowiednie produkty, aby dostarczyć do organizmu kwas askorbinowy. Sprawdź, co zawiera dużo witaminy C! 

Co zawiera dużo witaminy C? Oto popularne owoce i warzywa bogate w kwas askorbinowy 

Witamina C, czyli kwas askorbinowy to naturalny związek, którego właściwości wykorzystywane są nie tylko w medycynie, ale także kosmetyce – dzięki właściwościom antyoksydacyjnym. Witamina C jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka, wpływa na układ krążenia i działa przeciwnowotworowo, ma także ogromne znaczenie w procesie budowania odporności. Okazuje się, że regularne przyjmowanie witaminy C może skrócić czas trwania przeziębienia, zależy to jednak od trybu życia pacjenta.

Według naukowców powinniśmy przyjmować od 40 mg (dzieci) do 90 mg (mężczyźni) i do 1000 mg (w czasie infekcji) dziennie, choć zdarzają się wyższe wartości. Witamina C występuje naturalnie w owocach i warzywach, a do tego w ilościach, które zaspokajają zalecaną dzienną dawkę kwasu askorbinowego.  

Dzika róża – źródło witaminy C

Owoce dzikiej róży – bomba z witaminą C 

Owoce dzikiej róży zawierają nawet 30 razy więcej witaminy C niż osławione cytrusy! 100 g owoców dzikiej róży zawiera nawet 1800 mg witaminy C, czyli spożycie 5 dag owoców tego polnego krzewu zaspokaja dzienne zapotrzebowanie organizmu człowieka na kwas askorbinowy, nawet w czasie przeziębienia. Niestety owoce dzikiej róży nie są produktem łatwo dostępnym. W okresie zimowym najlepiej korzystać z suszu różanego lub naturalnych soków, ale można także skorzystać z gotowych preparatów, zawierających ten owoc. Na uwagę zasługuje m.in. witamina C Swanson z ekstraktem z dzikiej róży, który ułatwia przyswajanie kwasu askorbinowego w organizmie. 

Owoce czarnej porzeczki - skarb z ogrodu
Owoce czarnej porzeczki – skarb z ogrodu

Czarne porzeczki – niedoceniane źródło witaminy C

Czarne porzeczki to bogate źródło wielu witamin i antyoksydantów. Najważniejszą z witamin jest witamina C. W rzeczywistości czarne porzeczki zawierają cztery razy więcej naturalnego kwasu askorbinowego niż pomarańcze i dwukrotnie więcej przeciwutleniaczy niż jagody. W czasie gotowania czarne porzeczki tracą znaczną część witaminy C, dlatego najlepiej spożywać świeże owoce. 

Słodka papryka czerwona – naturalna multiwitamina

Słodka papryka to roślina o cudownych właściwościach. Można wręcz powiedzieć, że strąki słodkiej papryki to naturalna multiwitamina. Jeden strąk zawiera prawie pełny zestaw witamin i soli mineralnych, w tym potężną dawkę witaminy C (ok. 280-290 mg/strąk),  a także witaminy z grupy B (70 mcg%), witaminę A, E i PP oraz mikroelementy. Co ważne, naturalna witamina C zawarta w papryce, nie ulega zniszczeniu pod wpływem ciepła. 

Natka pietruszki na zdrowie

Natka pietruszki to zioło, które stanowi skoncentrowane źródło składników odżywczych. Jest szczególnie bogata w witaminy A, C i K, dlatego warto dodawać ją do posiłków – zup, sałatek, ziemniaków i zapiekanek. Znane są także cudowne właściwości naturalnych kosmetyków z dodatkiem natki pietruszki, np. toniku, który rozjaśnia skórę.

Cytryny - naturalny lek na przeziębienie
Cytryny

Cytryna

Cytryny są dobrym źródłem witaminy C, choć jak się okazuje nie najbogatszym. Jedna cytryna dostarcza około 31 mg witaminy C, co stanowi 51% zalecanego dziennego spożycia. Badania pokazują, że spożywanie owoców i warzyw bogatych w witaminę C zmniejsza ryzyko chorób serca i udaru mózgu.

Źródło: materiały promocyjne partnera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *