Ken Blanchard i Spencer Johnson to autorzy ponadczasowego, biznesowego klasyku „Jednominutowy Menedżer”. Lektura tej książki z pewnością pomoże Ci odnieść sukces, a przede wszystkim umożliwi odnalezienie najskuteczniejszego sposobu na prowadzenie swojego biznesu. Dlatego to pozycja obowiązkowa dla wielu przedsiębiorców.
Spis treści
Kto powinien przeczytać książkę „Jednominutowy Menedżer”?
„Jednominutowy Menedżer” to książka, z której skorzystało już ponad milion osób. Przede wszystkim chętnie wybierają ją przedsiębiorcy. Choć tak naprawdę wskazówki, jakie tam znajdziesz, pomogą Ci odnieść sukces także w życiu osobistym. Koniecznie zdecyduj się na nowsze wydanie tej pozycji, która została odświeżona i lepiej dostosowana do obecnych warunków – globalizacji, nowoczesnych technologii czy sposobów komunikacji. Właśnie ze względu na tę współczesną formę książka „Jednominutowy Menedżer” jeszcze lepiej trafi do młodszego pokolenia – szczególnie Y i Z. Jednak także przedstawiciele pokolenia X znajdą tam wiele przydatnych informacji, które wpłyną pozytywnie na karierę zawodową.
Co znajdziesz w książce „Jednominutowy Menedżer”?
Kluczowym założeniem książki „Jednominutowy Menedżer” jest przekonanie, że nawet jedna minuta może wiele zmienić w Twoim życiu. Poza tym lektura opiera się na zasadzie 80/20, gdzie 20% wysiłków może odpowiadać za osiągnięcie 80% oczekiwanych przez Ciebie rezultatów. Pomagają w tym tzw. trzy sekrety, które są najważniejsze dla przedstawionej przez autorów teorii.
Pierwszy sekret: Jednominutowe cele
Niezwykle istotne jest to, żebyś stawiał przed sobą konkretne i możliwe do zrealizowania cele. Autorzy książki „Jednominutowy Menedżer” zalecają, żeby każdy wymyślony przez siebie cel zapisać na osobnej kartce, ponieważ znacznie ułatwi Ci to kontrolę ich realizacji. Takie podejście sprawdzi się zarówno u pracowników, jak i u kadry zarządzającej. Jeśli jesteś menedżerem, to zachęć podwładnych do tego, żeby kontrolowali, a przede wszystkim analizowali swoje działania. Dzięki temu będą mogli jeszcze skuteczniej określić, czy faktycznie pomagają w osiągnięciu zamierzonego celu.
Drugi sekret: Jednominutowe pochwały
Pochwały to świetna motywacja do pracy, dalszego rozwoju oraz jeszcze większego zaangażowania w swoje obowiązki. Dlatego w pracy menedżera pamiętaj o nagradzaniu podwładnych. Chwal ich również za dobre zachowania czy po prostu realizację poszczególnych celów. Kluczowe znaczenie ma to, żebyś był wtedy konkretny – jasno zaznacz, co Ci się podobało. Dzięki temu wypracujesz u podwładnych pożądane nawyki.
Jeszcze lepszy efekt osiągniesz, jeśli pozwolisz pracownikom cieszyć się swoim sukcesem – nawet jeśli jest z pozoru nieznaczący. W końcu chodzi tu o podniesione morale w zespole. Przerwa na świętowanie nie może trwać zbyt długo. Zamiast tego wykorzystaj chwilę zadowolenia, aby stała się dodatkową motywacją do realizacji kolejnych projektów i osiągania następnych sukcesów – zawodowych lub prywatnych.
Trzeci sekret: Jednominutowe przekierowania
Kolejną ważną częścią książki „Jednominutowy Menedżer” są przekierowania. Przede wszystkim zacznij od ponownego wyjaśnienia celów, abyś miał pewność, że wszyscy pracownicy zrozumieli, co powinni osiągnąć. Po tym przejdź do omówienia błędów, jakie przydarzyły się w trakcie realizacji założonych celów. Opowiedz o swoich obawach i pozwól, aby podwładni również poczuli ten niepokój. Następnie powiedz im, jak dużym zaufaniem ich darzysz. Pamiętaj także o podkreśleniu znaczenia ich umiejętności oraz tego, że zawsze mogą skorzystać z Twojej pomocy. Takie działanie z pewnością odniesie oczekiwany sukces. Szczególnie w organizacjach, które stawiają na współpracę z ludźmi, a nie jedynie na hierarchiczne zarządzanie nimi.
Możesz z łatwością modyfikować sekrety, aby były dopasowane do Twoich celów oraz tego, gdzie chcesz je wykorzystać – w pracy czy życiu prywatnym.
Źródło: Artykuł sponsorowany