Skuteczne odchudzanie bez popełniania błędw

Najczęstsze błędy przy odchudzaniu

Odchudzanie nigdy nie jest łatwym zadaniem, tak samo jak wybranie najbardziej optymalnej i skutecznej metody na zrzucenie zbędnych kilogramów. Niektóre potrafią być niebezpieczne dla zdrowia, a przynajmniej ryzykowne. Poznaj najczęstsze błędy, jakie popełniamy podczas odchudzania.

Niejedzenie śniadań i kolacji

Myślenie, że im mniej zjemy w ciągu dnia, tym szybciej będziemy chudnąć, jest więcej niż błędne. Nie raz już udowodniono, że spożywanie śniadania każdego dnia zmniejsza szansę na tycie. Nie bez powodu mówi się, że to najważniejszy posiłek dnia – zapewniamy sobie nim lepsze funkcjonowanie układu trawiennego i krwionośnego, a także lepszą koncentrację. Co więcej, opuszczając śniadania skończymy z niedosytem kalorycznym, którego będziemy nadrabiać spożywając niezdrowe przekąski.

To samo dotyczy kolacji – powszechnie uważa się, że po 18 nie powinno się już nic jeść, więc często odpuszczamy sobie spożywanie kolacji. Kilkunastogodzinny post kończy się procesami katabolicznymi, w wyniku których tracimy masę mięśniową. W następstwie rośnie procentowa zawartość tkanki tłuszczowej, aby nadrobić straty.

Głodówki

Wspomniane wcześniej ograniczanie posiłków nierzadko kończy się głodówkami, co jest bardzo niebezpieczne dla naszego zdrowia. Owszem, może tracimy masę ciała, ale nie poprzez utratę tkanki tłuszczowej, tylko mięśni i wody. Następuje drastyczny spadek poziomu cukru we krwi, co kończy się ogólnym osłabieniem ciała i zawrotami głowy. Poprzez głodówkę, w naszym organizmie zbiera się dużo związków ketonowych, które mogą spowodować kwasicę ketonową. Oprócz zatrucia organizmu, może zaburzyć pracę narządów wewnętrznych.

Głodówki powodują także spowolnienie metabolizmu, co nierzadko kończy się efektem jo-jo.

Brak aktywności fizycznej

Dieta i ćwiczenia stanowią jedność – samym odchudzaniem raczej nie uzyskamy zdrowej i smukłej sylwetki. Dzięki aktywności fizycznej chronimy mięśnie przed ich redukcją, co jest następstwem podczas ujemnego bilansu kalorycznego. Nie trzeba od razu ruszać do siłowni i zacząć podnosić ciężary – na początek wystarczy 40 minut spaceru lub joggingu każdego dnia. W momencie, kiedy nabierzemy większej pewności, możemy zapisać się na ćwiczenia aerobowe lub siłowe. A najlepiej na oba.

Tabletki odchudzające

Na rynku jest dostępnych mnóstwo cudownych suplementów i tabletek odchudzających, które samoistnie redukują tłuszcz w naszym organizmie. Oczywiście to nieprawda – tego typu specyfiki są jedynie dodatkiem, wspomagaczem do diety, a nie jej zamiennikiem. Podczas ich spożywania nie możemy zapominać o zdrowej, zróżnicowanej diety oraz wzmożonej aktywności fizycznej. W najgorszym wypadku mogą spowodować odwodnienie organizmu i zaburzenia elektrolitowe, a nawet wywołać stany depresyjne i uzależniać.

Artykuł napisany we współpracy z Happy Diet – dietetyk Częstochowa.

Dodaj komentarz