Warzywa i owoce to składniki zdrowej diety odchudzającej

Odchudzanie dietą – od czego zacząć?

Ilość i jakość spożywanych posiłków ma ogromny wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, ale przede wszystkim na wagę. Siedzący tryb życia, w połączeniu z brakiem aktywności fizycznej sprzyjają powstawaniu nadwagi. Ta z kolei jest powiązana z szeregiem chorób. Chcąc utrzymać prawidłową masę ciała, przede wszystkim należy zacząć od zmiany nawyków żywieniowych. Odchudzanie jest ściśle powiązane z dietą, a tak naprawdę ze sposobem odżywiania.

W jaki sposób najlepiej zacząć odchudzanie?

Przede wszystkim nie ma jednej drogi, która będzie odpowiednia dla wszystkich osób zmagających się z nadwagą bądź otyłością. Wynika to m.in. z różnic wiekowych, stopnia otłuszczenia, ogólnej kondycji, nietolerancji pokarmowych oraz innych ograniczeń. Są jednak ogólne zasady, do których powinny stosować się wszystkie osoby pragnące pozbyć się zbędnych kilogramów.

  • Odchudzanie dietą trzeba rozpocząć od dokładnego obliczenia zapotrzebowania kalorycznego. Jest ono uzależnione od kilku czynników, dlatego wynik będzie różny dla każdej osoby. Jeżeli mamy wątpliwości dotyczące uzyskanej wartości, warto skonsultować ją z dietetykiem, a najlepiej psychodietetykiem. Warto pamiętać, że w wielu przypadkach redukcja masy ciała to długotrwały proces. Z tego powodu odchudzanie jest traktowane jako proces mający prowadzić do poprawy jakości życia oraz stanu zdrowia.
  • Kolejnym etapem jest przejście na tak zwany deficyt kaloryczny. Na czym on polega? Zapotrzebowanie kaloryczne przykładowej osoby może wynosić 2500 kcal dziennie. Oznacza to, że przy obecnym trybie życia, spożywając taką ilość kalorii, waga powinna utrzymywać się na stałym poziomie. Przejście na deficyt kaloryczny oznacza obniżenie liczby spożywanych kalorii, np. o 10%. Wówczas dana osoba powinna spożywać około 2250 kcal dziennie.

Jakie produkty wyeliminować z diety?

Odchudzanie opiera się także na poprawie jakości spożywanych posiłków. Tylko pełnowartościowa dieta dostarczy nam wszystkich niezbędnych składników. Niestety spożywanie wysoko przetworzonych produktów, które składają się głównie z cukrów prostych niweczy nasze plany. Dlaczego? Ponieważ praktycznie wszystkie słodycze i napoje słodzone zawierają ogromną ilość kalorii. Czym można je zastąpić? Oczywiście owocami i warzywami. Szczególnie polecane są jabłka, maliny, truskawki, borówki, jagody, grejpfruty i marchewki. W ramach przekąski, można również sięgać po orzechy, ale tylko w małych porcjach. To jedno z najlepszych źródeł zdrowych tłuszczów.

Źródło: materiały promocyjne partnera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *