Dobrze jest prowadzić kampanie reklamowe w social mediach. Dobrze jest również mieć systematyczny newsletter. Czy w takim razie druk materiałów reklamowych to już przeżytek? Skądże znowu! Oto dlaczego.
Spis treści
Druk cyfrowy dla firm
Jeśli w strategii marketingowej znajdują się niskie nakłady ulotek papierowych, drukarnia cyfrowa może okazać się nieopłacalna. Jeśli jednak nakład druku jest duży, wzrasta i zasięg promocji. Poza tym cena produkcji ulotek jest proporcjonalnie niższa w stosunku do nakładu. Oznacza to, że za 100 sztuk trzeba zapłacić ok. 90 zł, podczas gdy za 1000 sztuk w drukarni online trzeba będzie zapłacić ok. 150 zł. Biorąc pod uwagę zasięg, a więc i skuteczność reklamy, profesjonalne wydruki ulotek kosztują niewiele. Takie ceny są dostępne choćby na stronie www.drukomat.pl.
Drukowanie ulotek firmowych ma zatem sporo sensu ekonomicznego, o ile mowa o większych ilościach. Jeśli podane wyżej kwoty porównać z kosztem promocji na platformach społecznościowych, łatwo dojść do wniosku, że tradycyjny kolportaż kosztuje znacznie mniej, a efekt osiąga podobny. Jak to możliwe?
Rozprowadzanie reklamy drukowanej
Wydrukowane materiały reklamowe wciąż potrafią chwycić klienta. Rzecz w tym, że media społecznościowe dzisiaj bombardują nas reklamami. Zaczęliśmy traktować je jak spam w skrzynce mailowej. Po prostu nie interesujemy się, a nawet irytujemy w czasie, gdy reklama poza kontekstem nagle zostaje wtrącona w ulubiony kanał na Instagramie, powiedzmy. Druk ulotek online z kolei pozwala na prowadzenie kampanii ulicznej. To oznacza, że działania marketingowe mają miejsce w momencie, w którym nikomu nie przeszkadzają tak naprawdę.
Ulotki dla restauracji czy baru to również doskonały pomysł. Mogą dotyczyć promocji na pewne zamówienia lub zapraszać do skosztowania nowości w ofercie. Wystarczy je rozmieścić na stoliku. Coś w sam raz dla klientów, którzy nie są pewni, na co dokładnie mają ochotę. Taka strategia marketingowa ma działanie bezpośrednie. Wpływa na konsumenta “tu i teraz”. Pomaga mu w podjęciu decyzji na miejscu. Coś takiego trudno osiągnąć za pomocą social mediów czy reklamy radiowej w samochodzie.
Ulotki na papierze offsetowym
Powyższe to tylko pewne przykłady. Niemniej za ich pomocą z łatwością można dostrzec przewagę reklamy drukowanej. Jednakże nie powinniśmy zapominać o jakości materiałów. Zarówno druk wielkoformatowy, jak i niewielkie ulotki dla Twojej firmy muszą być wykonane porządnie. Druk w biurowej drukarce może bowiem dostarczyć rezultat odwrotny od zamierzonego. Dlaczego?
Chodzi o to, że odbiorca reklamy nie może odnieść wrażenia, że ma do czynienia z byle czym. Słabej jakości wydruk podziała jak film w niskiej rozdzielczości. Konsument poczuje wówczas, że obcuje z amatorszczyzną; że firma się nie postarała o coś lepszego. Nie warto więc całkowicie ciąć kosztów promocji na rzecz gorszego druku. Pamiętaj: wysokiej jakości ulotki to wizytówki Twojej firmy.
Podsumowanie
Kolportaż w mieście, jeśli dobrze przeprowadzony, wciąż może przynieść bardzo realne korzyści marketingowe. Koszty kampanii będą przy tym niższe niż poprzez działania w internecie. Same ulotki to jednak nie wszystko. Najlepsza zdaje się zróżnicowana strategia promocyjna, która uwzględnia wszystkie kanały. Mimo to drukowanie ulotek online należy uznać za wartościowy czynnik na drodze do sukcesu. Zwłaszcza gdy prowadzi się marketing lokalny. Wówczas tradycyjna ulotka papierowa może mieć siłę, której nie oprze się żaden konsument.
Źródło: Artykuł sponsorowany